Wednesday, May 4, 2011

Äpple eller köttkonserv - del 2

Det här är en uppföljning på mitt tidigare inlägg angående Apples eventuella kundundersökning via företaget Medallia.

Igår fick jag ytterligare ett mail från Medallia (se nedan). I mailet finns en mailadress jag kan använda om jag har problem med själva undersökningen. Det intressanta är dock följande:

Om jag skickar ett mail till angiven adress, apple_surveysupport.cd3r4bhxk8h8vm9@express.medallia.com, så får jag omedelbart ett identiskt mail tillbaka.

Än så länge har jag heller inget svar från Apples kundtjänst på Irland, även om dom påstår sig undersöka om själva undersökningen är något Apple beställt.

Just nu är min känsla att det är på riktigt, men dåligt skött från både Apples och Medallias sida. Låt oss se om jag nånsin får ett svar från Apple.

Här är mailet:
Tack för att du har kontaktat iPhone’s kundundersökning. Du har svarat till en e-postadress som inte kan ta emot inkommande meddelande och därför kommer det här automatiska svaret att dirigera dig till rätt adress så att vi kan ta hand om dina frågor eller kommentarer.

För att komma till undersökningen: Klicka direkt på länken som finns i din inbjudan eller kopiera och klistra in hela webbadressen i adressfältet i din webbläsare.

Undersökningshjälp: Om du får problem med att se eller avsluta undersökningen, kontakta Medallia på apple_surveysupport.cd3r4bhxk8h8vm9@express.medallia.com

Tack,
Apple

1 comment:

Arne Evertsson said...

Medallia fortsätter att skicka samma mail till mig med jämna mellanrum, senast idag.

Archive